SEO teksten

Webcare.

 

Webcare is super ongelooflijk enorm onvoorstelbaar belangrijk!

Het is zo belangrijk dat ik superlatieven te kort kom om uit te leggen hoe belangrijk.

Maar ik ga ervan uit dat je nu wel een idee hebt dat ik iets duidelijk probeer te maken. 

Waarom is webcare dan zo belangrijk?

Anno 2016 kun je niet meer om Social Media heen. Steeds meer mensen kiezen dit kanaal dan ook om snel contact te krijgen met een bedrijf.

Als jij een vraag hebt aan een bedrijf en je stelt deze via Facebook Twitter of een ander Social Media kanaal, binnen welke termijn verwacht je dan antwoord? Juist ja, gewoon binnen 5 minuten. Of toch op zijn minst binnen een half uur.

Webcare uitbesteden?

Webcare

Het is om wanhopig van te worden hoe slecht sommige (grote!) bedrijven hun webcare geregeld hebben.

4 redenen om vandaag te starten met webcare

  • Klachten afhandelen. Een snelle en deskundige reactie haalt meteen de angel uit een online klacht.
  • Reputatie bescherming. Een onbeantwoorde klacht kan zomaar viral gaan, en weg is de reputatie waaraan je zo hard gewerkt hebt.
  • Betrokkenheid. Het woord ‘webcare’ zegt het al. Zorg voor je klanten, ben geïnteresseerd, speel in op vragen en behoeftes en bouw zo een relatie op die je op een later moment zomaar een sale op kan leveren.
  • Naamsbekendheid. Social Media kanalen geven je tools om op een leuke manier in te haken op berichten en zo je naamsbekendheid te vergroten. Pas hierbij wel op; een slechte inhaker kan je zomaar de kop kosten.

 

Waarom webcare een vak apart is

Wil je webcare goed doen, dan zijn er een aantal spelregels die je in acht moet houden.

  • De klant die via Social Media contact met jou opneemt, wordt voor even de allerbelangrijkste persoon in jouw leven. Zoals ik al zei, de reputatie van je bedrijf staat op het spel. Je moet dus alles op dat moment kunnen laten vallen om deze klant te woord te staan. Hoe sneller jouw reacties, hoe gelukkiger jouw klant. Bovendien heeft Facebook hier zelfs een rating voor ontwikkeld. Op jouw bedrijfspagina kan íedereen zien hoe snel jij reageert:
  • Vermijd discussies. Je hebt echt geen behoefte aan openbare ruzies die iedereen kan volgen.
  • Pas je tone of voice aan. Online kun je best wat informeler zijn dan via andere kanalen. Ook een beetje humor kan over het algemeen wel gewaardeerd worden. Het is wel belangrijk goed aan te voelen wat je wel en niet kunt maken.
  • Spelfouten in bedrijfsuitingen op Social Media zijn echt not-done. Foutloos Nederlands is dus een must.

 

Webcare uitbesteden

Het moge duidelijk zijn, ik heb een passie voor Social Media en webcare is mijn vak.

Daarom help ik je graag als je hier zelf de tijd of kennis niet voor hebt.

Tarieven

Voor een vast bedrag per maand ben je overal vanaf.

Geen addertjes onder het gras en gegarandeerd de beste service.

Het tarief bepaal ik graag samen met jou. We gaan dan samen kijken wat jouw bedrijf nodig heeft en je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt.

Mijn vanaf-tarief voor webcare (9-21 uur, 7 dagen per week) is €149 per maand, exclusief BTW.

Wil je graag een uitgebreid advies over de inzet van Social Media in jouw bedrijf of heb je hulp nodig

  • bij het bedenken en inplannen van berichten?
  • het aanmaken en beheren van advertenties?

Ook dan kan ik je helpen

Meer van me weten?

Volg me op Social Media!

Contact

+31 (0)6 14 52 32 81

info@kristelhoutappels.nl